Text: ROMAN GALIMANY / Valls
Tenint
en compte que en el concert del dijous, 26 d’abril, del cicle Nits de Clàssics,
la soprano Mercedes Gancedo i la pianista Beatriz González Miralles van ser les
escollides per substituir, amb molt poc marge de temps, l’Òpera Jove de Catalunya,
podríem concloure que el concert va resultar ser una agradable sorpresa.
Aquest
duo es presentava al Teatre Principal, amb un bagatge de premis, crítiques i
actuacions prominents, en el format que recull el seu nou CD titulat Cooking America!, un programa
confeccionat per a l'ocasió, una sèrie de cançons que s'inicien amb les obres
de Carlos Guastavino i Alberto Ginastera, compositors de l'Argentina natal de la
Mercedes Gancedo, passant per Montsalvatge, per acabar amb els dos cicles de
Leonard Bernstein: I hate music! i el
deliciós Four rècipes.
La
sorpresa rau en el fet que, després d’una primera part de cançons delicioses
dels dos autors argentins i Montsalvatge, entràrem en un marc, tant musicalment
com escènicament, totalment diferent i inesperat.
Mercedes
Gancedo, finalista del Concurs Internacional Paper de Música i guanyadora de
molts altres concursos, va actuar a Valls patrocinada per la Fundació Paper de
Música de Capellades. Amb el repertori escollit ens va meravellar la calidesa
de la veu i la naturalitat d'aquesta jove cantant de només 28 anys.
No ens va sorprendre
perquè l'havíem escoltat feia unes setmanes per Ràdio Clàssica en les Cançons negres de Monsalvatge, però sí que reafirmava
aquella molt bona sensació inicial. Cançons argentines, entre nostàlgiques i
descriptives, d’un repertori molt interioritzat i poc expansiu, que Mercedes
Gancedo va interpretar esplèndidament amb molt de sentiment i expressió.
Beatriz
González Miralles, per la seva banda, va estar feliç i encertada en
l'acompanyament. Impressionants les dues, Mercedes i Beatriz, en la seva
interpretació de Trist i de Gato. Brillants en les Cinco canciones negras de Montsalvatge, interpretades amb veu intensa
i una tessitura ample; no és soprano lleugera, el color és ple i complet. Té
una tècnica impecable, un fet que li permet concentrar-se en la interpretació,
que en el seu cas, no es limita a l’àmbit vocal. Un bon control del timbre vellutat
i homogeni, amb una projecció adequada sense ser esbalaïdora,
que li permet un bon grau d’expressió i fiatos
en les frases musicals.
La
sorpresa arribà en la segona part. Un canvi radical d’estil musical i d’
interpretació. Amb les divertides cançons de Bernstein la soprano, amb l’exquisida
complicitat de la pianista, a més de posar de manifest les seves qualitats
vocals, també va demostrar la seva capacitat d’actriu, que és molta, així com
la seva gran simpatia.
Una
gran veu dins d’un cos menut i un somriure generós amb la companyia d’una
exquisida pianista. Estarem ben atents a l’activitat professional d’aquestes
dues joves intèrprets.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada