Michelle Francis Cook durant el concert que va oferir al Teatre Principal acompanyada al piano de Joan Manau. Foto: JOAN GASULL |
La soprano wagneriana per excel·lència, Michelle Francis
Cook, es va presentar dijous al Teatre Principal de Valls, en el cicle Nits de Clàssics, per oferir un
recital on destacava el Wesendonck Lieder
de Richard Wagner, entre altres obres, acompanyada al piano per Joan Manau. Tot dins de l'espectacle Univers Líric en femení dins del Dia de la Dona.
Michelle va sortir a l'escenari, radiant, guapíssima,
imposant la seva presència, i ja en els primers compassos de Der Engel vam poder adonar-nos dels
trets que caracteritzarien l'actuació: extrema sensibilitat de l'australiana,
exquisidesa absoluta al cant i una expressivitat vocal majúscula. A Stehe still!, Michelle Francis va optar per augmentar la potència d'emissió
sense que l'intimisme es ressentís gens ni mica, aconseguint traslladar una
emoció ben palesa al públic. Especialment en el vers final Tief und tausendfach zu leben pronunciat
amb una força expressiva immensa.
A Im Treibhaus, (Estudi
sobre Tristan i Isolde | A l'hivernacle) va tornar a fer gala de tota la seva
delicadesa en una altra exhibició de cant magistral. Especialment en el vers
final Stille wird's, ein säuselnd Weben , pronunciat amb molta força expressiva. En la mateixa
línia d’expressió i delicadesa va interpretar els dos poemes restants, Schmerzen i Träume.
Llàstima dels aplaudiments entre els
cinc poemes que van fer perdre l’intimisme i el recolliment que requereix
aquesta obra.
Michelle es mostra esplèndida, ja que, tot i les tibantors
en l'agut (lògic, és una soprano spinto)
fa gala d'un legato i una dicció
admirables i d'una sorprenent capacitat per matisar els personatges de les
òperes que va interpretar a continuació.
Amb Santuzza va
estar dramàtica i angoixada, i molt sensible i emotiva amb la Tosca. Esplèndida i exuberant de veu amb
l’Elisabeth de Tannhäuser; potser
el moment més important, on va aconseguir explorar tots els matisos de la
partitura.
Michelle Francis
Cook té un centre de veu molt bo i una amplitud de la tessitura que li
propicien cantar obres de soprano i mezzosoprano; és realment una brillant
soprano spinto.
El pianista Joan Manau va interpretar dues obres al piano, el Die Loreley de Franz Liszt i la Ballade
de Senta - Holandès Errant de
Wagner, estant brillant, sobretot amb Wagner, tot i les dificultats del piano
del Teatre Principal.
Va ser un molt bon acompanyant de la soprano amb la que treballa en els
seus recitals.
Michelle Francis Cook va concloure el concert amb dues
cançons napolitanes: Música prohibida i
Core ‘ngrato, que van acabar d’arrodonir el recital i satisfer al públic.
La tremenda i merescuda ovació rebuda va ser premiada amb
un Lieder de Richard Strauss, un bis admirable
en la línia de qualitat que va ser tot el concert.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada