dimarts, 26 de gener del 2016

Un somni fet realitat

Meritxell Estivill debuta aquest dijous al Teatre Principal de Valls. Foto: SÒNIA VALLÈS

Meritxell Estivill és d’aquest tipus de persones que en un moment de la seva vida decideixen passar del somni a la visió real dels seus projectes. 

La nova Meritxell Estivill, fins no fa gaire dona d’empresa i professional de la comunicació, passa a l’acció i aquest dijous, dia 28 de gener, (20.30 h) debuta com a cantant de jazz al Teatre Principal de Valls.

Qui la va ensenyar a cantar?

“De ben petita els pares em van apuntar a classes de música a l’acadèmica de la Carmina Solé, a Valls, filial del Conservatori Superior de Música del Liceu. Vaig estudiar solfeig, piano, harmonia, coral... Amb ella vaig aprendre a afinar, a entonar i també a cantar, és clar.”

Aquest va ser el primer pas. I després?

“Dedicar-me al cant era un somni que tenia des que era petita, però professionalment sempre m’he dedicat al sentor de la comunicació. Em vaig formar en marketing, publicitat i empresa, i sempre he treballat en aquests sectors. 

Mentrestant seguia estudiant cant amb la soprano Esther Martínez, fent control de la veu i dins d’un àmbit més clàssic, tot i que jo amb el que em sento més identificada és amb el jazz, el blues, el soul, la bossa nova i els boleros. 

Fa un any vaig prendre la decisió de dedicar-me a la música d’una manera professional i com que ja coneixia a la Violetta Curry em vaig continuar formant amb ella.”

De dona d’empresa a professional de la música hi ha un canvi substancial...

“En tots dos casos la base és la comunicació. Fins ara ho feia en empreses i agències de comunicació; ara comunicaré sentiments i emocions amb la música. Abans el producte de marketing i publicitat eren cadascun dels objectius de l’empresa, i ara el producte sóc jo”.

L’estil de vida, els horaris... també seran diferents.

“No veig aquest vessant bohemi que molta gent atribueix a aquesta professió, sinó com una disciplina en què la planificació i la responsabilitat són molt importants per tirar endavant. La meva família sempre ha acceptat els meus projectes i això és d’agrair i més en aquest cas, tenint en compte que jo no tinc cap familiar dins el món de l’espectacle.”

I ara com se sent, a punt de debutar davant el públic de la seva ciutat?

“Em sento molt il·lusionada. Tot el procés me l’he pres amb molta responsabilitat, m’he preparat a consciència. També amb nervis, però suposo que això és normal i, fins tot, positiu. Es tracta de la meva gent, els amics, la família...i això, en part, també em treu molta pressió. 

També molt agraïda als Amics de la Música de Valls que em donen aquesta oportunitat.”

S’espera algú rellevant del món musical en el dia del seu debut?

“No ho sé, jo no en tinc cap notícia”.

Qui l’acompanya en aquest concert?

“El pianista Toni Bernat. Ens hem unit per a aquesta ocasió. Crec que té un do especial per al piano i, a més, ens entenem molt bé. M’agrada com toca i ell té la capacitat de fer-me somriure quan toca. Estic convençuda que farem que la gent gaudeixi del jazz.”

Què li  ha dit la que va ser la seva primera professora de música?

"Ha estat molt receptiva amb aquest nou projecte que presento. S'ha interessat molt en què faré i en com tinc planificat de tirar endavant la meva carrera musical en un món on és tot un repte fer-se un lloc".

I com ho té planificat?

"Més endavant vull incorporar altres instruments als meus recitals com ara la guitarra, perquè a la bossa nova li va molt bé aquest instrument, i des d'ara promocionar en viu i també a les xarxes socials aquest primer pas que ja faig".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada