D'esquerra a dreta, la pianista Olga Kobékina, la soprano Júlia Farrés-Llongueras i el tenor Josep Fadó al final del seu recital al Teatre Principal de Valls. Foto: JOAN GASULL |
Text: ROMAN GALIMANY / Valls
Lírica per a una nit de primavera. Amb
aquest títol arribava al Teatre Principal, el passat dijous 11 d’abril i dins
del cicle Nits de Clàssics, un
concert fresquívol i de repertori atractiu que, en un principi, no estava inclòs
en el programa per diverses circumstàncies organitzatives.
Una
jove soprano, Júlia Farrés-Llongueras; un tenor ja consagrat, Josep Fadó, i la
pianista Olga Kobékina, van coronar amb magnificència quasi 90 minuts de repertori
líric variat: àries amb solo i duos d'òperes convergien amb números d'algunes
sarsueles, sense obviar la cançó culta catalana, i dues interpretacions
pianístiques ben representatives de cada gènere, realitzant un recorregut per
autors molt coneguts: des de Bizet, passant per Dvorák, Donizetti, Puccini i fins
a Toldrà, Vives i Lehar.
En
aquest context obria la primera part una lírica i sentimental Júlia
Farrés-Llongueras amb l’ària de Micaela de l’òpera Carmen de Bizet, seguint amb l’ària de la flor d’aquesta mateixa
òpera interpretada pel tenor dramàtic Josep Fadó, predisposant al públic per a
la resta del recital.
Canvi
radical en la següent ària: Cançó de la
Lluna de l'òpera Rusalka de Dvorák,
que va resultar ser una suma de delicadesa i emotivitat, que tan subtilment va
interpretar la soprano Farrés-Llongueras.
Vam
trobar molt encertada la proposta de la pianista d’interpretar la deliciosa partitura
Clar de Lluna de la suite Bergamasque de Debussy, continuant
així amb aquest homenatge a la Lluna. Tancaven la primera part del concert la
soprano i el tenor interpretant el bell
duet O soave fanciulla de La Bohème de Puccini, amb molt de gust i
compenetració.
Va
ser la soprano amb Carceleras de Las hijas del
Zebedeo de Ruperto Chapí, qui va iniciar
una segona part més extensa centrada en la sarsuela i la cançó lírica. Amb gran ritme i adequat tempo
començava el piano, passant el testimoni a la soprano, que de mica en mica, amb
gràcia i soltura, aniria guanyant força fins a arribar al clímax en les notes
més agudes.
Sense
deixar la sarsuela, Josep Fadó amb la seva interpretació de l’ària de El último romántico de Soutullo y Vert i
la seva veu, potser una mica massa dramàtica, no va restar sentiment i va saber
commoure amb una ària tant popular i apreciada per tothom. La pianista Olga
Kobékina va interpretar un fragment dels Valsos
poètics d’Enric Granados, amb expressió i molt de sentiment.
En
el deliciós duo de Luisa Fernanda
vàrem veure una seductora Carolina amb un madur Javier que ens oferiren una
d’aquestes pàgines que, incomprensiblement, no figuren en els repertoris dels
cantants de casa i que són habituals en els recitals dels divos europeus.
Especial
menció mereix Olga Kobékina, pianista que es va encarregar d'acompanyar els
cantants, en tot moment en sintonia amb ells i les obres, aportant la
jocositat, el dramatisme o l'expressió que cadascú requeria i fent d'aquest un
recital senzill però grandiós.
Acabaren
el concert amb un duo molt festiu; no podia ser d’altra manera, amb ball
inclòs, de l’opereta de Franz Lehar La viuda
alegre. En resposta als aplaudiments dels espectadors varen interpretar el
duo de Cançó d’amor i de guerra de
Martínez-Valls, Per tu Francina meva.
Obra que fou la cloenda d’un concert on tothom va sortir ben content i amb
l’ànim ben estimulat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada