diumenge, 10 de febrer del 2019

La veu dels àngels

Mireia Tarragó durant el concert que, juntament amb la pianista Marina Pelfort, van oferir al Teatre Principal de Valls. Foto.JOAN GASULL
Text:ROMAN GALIMAN / Valls

En l’òpera La Bohème de Puccini, la jove protagonista comparteix les seves vivències amb el protagonista masculí. També a Manón comparteix la melangia acomiadant-se de la petita taula de la modesta llar on passà hores felices amb Des Grieux. I així podríem recorre totes les cançons que Mireia Tarragó, soprano, i Marina Pelfort, piano, varen interpretar el passat dijous, 7 de febrer, al Teatre Principal de Valls dintre del cicle Nits de Clàssics.  

Les cançons que canten tenen la seva història i argument, i s'han convertit en cançons reals gràcies a la inspiració dels nombrosos compositors que han dibuixat els retrats de tots els personatges a partir dels textos dels poetes.

L'espectacle, presentat per la soprano Mireia Tarragó i la pianista Marina Pelfort, tenia com a títol La veu dels àngels, un títol que m'he permès prendre prestat per a aquesta crònica perquè reflecteix molt bé tant les intencions com els satisfactoris resultats.

Parlava abans d'espectacle i no concert perquè, a més de cançons, incloïa també la lectura de passatges i la projecció d’imatges dedicats a la soprano Victoria de los Ángeles López, molt ben seleccionats i presentats, seguint cronològicament el repertori del programa que reforçava el relat. Sempre val la pena dedicar unes paraules per explicar el programa d'un recital. En aquest cas, especialment, perquè parlem d'intèrprets molt joves que van triar acuradament i amb encert una selecció d’obres que estaven en el repertori de Victoria de los Ángeles  amb la finalitat de dibuixar el seu retrat.
El programa es va centrar en tres compositors importants, pel que fa a les àries d’òpera: Purcell, Puccini i Massenet, obrint  el concert un fragment del Stabat Mater de Pergolesi. Al voltant del apartat titulat Les seves cançons varen interpretar obres de Fauré, Strauss, Granados, Toldrà i Casals. Una selecció ben trobada, dintre del repertori de la gran soprano, entre les obres més significatives d’aquests autors.  Un darrer apartat estava dedicat a grans èxits populars amb una obre d’Ovalle i també de Valverde.

Les dues protagonistes s'enfrontaven a un programa ben elaborat però molt arriscat tant per la dificultat com per la popularitat del repertori i, per a qui era la predecessora que feia seu aquest repertori. Per exemple, cal destacar la valentia de Mireia Tarragó a cantar Cäcilie de R. Strauss / Hart, un dels lieder més difícils, per molts motius, del repertori, o Adieu notre petite table de Massenet. Totes dues són molt joves i a les dues les havíem escoltat fa un temps a Paper de Música de Capellades i al Metropol de Tarragona; és un plaer comprovar que segueixen en la mateixa línia positiva. Definitivament, Mireia Tarragó ha deixat de ser "jove promesa" i ho va tornar a demostrar amb la seva musicalitat i la seva expressivitat. 

La soprano i la pianista (preciós i molt emotiva la Canción de cuna para dormir a un negrito de Montsalvatge ) van completar un bonic retrat de Victoria de los Àngels. El públic va agrair la qualitat i el bon gust de Mireia Tarragó i Marina Pelfort.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada