Les Limnos Quartet durant la seva actuació al Teatre Principal de Valls. Foto. JOAN GASULL |
El concert de les Limnos Quartet era, a priori, tota
una incògnita.
Primer, perquè aquesta era
la primera vegada que el Teatre Principal rebia una formació de saxos i la seva
audiència habitual no està gaire familiaritzada amb aquest tipus d’instrument i, en segon lloc, perquè les Limnos Quartet treballen un repertori poc comú amb música preferentment d’estil contemporani, tot i que aquest no és l’únic
gènere que podem trobar en els seus programes.
El resultat va ser absolutament satisfactori. Van obrir la vetllada amb una obra de David
Salleras (1980) –Noñando una nana-
que ja va donar les primeres pistes del que farien les Limnos Quartet en
aquesta sessió musical.
En mig d’un silenci
gairebé absolut, un fet que és d’agrair tant per als intèrprets com per als
propis espectadors, les Limnos Quartet endinsaven l’audiència en una obra
escrita per Salvador Brotons a la dècada dels 80, però plenament actual. Era el
Planyiment per la mecanització, l’opressió i la massificació
que pateix la societat, tres conceptes que precisament donen títol als tres
moviments de l’obra.
Aquí el públic ja va poder
apreciar tant la dificultat tècnica com la riquesa de matisos d’una peça que no
deixa ningú indiferent.
El repte principal de la
nit, però, se situava en el Brain-ring,
l’obra de la jove compositora russa Elena Rykova (1991) que va guanyar la 36ª
edició del Concurs Internacional Frederic Mompou. Els comentaris previs
sobre l’obra que van fer les mateixes
Limnos Quartet van ajudar a fer més entenedora aquesta composició de ritme cíclic
i que requereix la contraposició dels quatre saxos –dos i dos- a l’escenari.
Recordant a Astor
Piazzolla, les Limnos Quartet presentaven com a última obra de la vetllada L’últim sospir, de David Salleras. La
peça, a ritme de tango, feia retornar els espectadors d’una manera progressiva
a una pràctica musical a la que ja estan més habituats.
A la sortida del teatre
comentaris molt favorables per a les Limnos Quartet. Els més fidels a les Nits
de Clàssics van saber valorar la dificultat tècnica del programa, la qualitat
interpretativa i d’alt nivell, i aquest punt d’originalitat que caracteritza el
tarannà de les Limnos Quartet.
No és gens estrany, doncs,
que el silenci més absolut fos present durant tot el concert. L’audiència
sentia la necessitat de parar l’orella fins al final.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada