AMV / Valls
El
Teatre Principal és un cop més el marc escollit per a un nou esdeveniment del
món de l’òpera dissenyat pels Amics de la Música de Valls, dins del cicle Nits de Clàssics.
La
cita és aquest diumenge, 8 de desembre, a les 6 de la tarda. La vetllada l'omple un concert líric: òpera i sarsuela. Es tracta de Rossiniana amb uns
joves intèrprets excepcionals: la soprano Serena Sáenz, de la Staatsoper Unter
den Linden de Berlín, que la passada temporada ja va captivar al públic vallenc;
el baríton Carlos Pachón, que recentment ha tingut una important intervenció en
l’òpera la Cenerentola en un circuït
que l’ha portat per diferents teatres de Catalunya, i la pianista Anna
Crexells, ben coneguda del públic vallenc.
Rossiniana
vol ser un esdeveniment per festejar la música del compositor Giacomo Rossini
(1792-1868), un concert amb les obres del compositor italià, considerat la figura més
important de l'òpera del primer terç del segle xix. Cap compositor de la
primera meitat del segle xix va
gaudir del nivell de riquesa, de l’aclamació popular i de la influència
artística del qual va gaudir Rossini. No podem oblidar que els seus
contemporanis el van reconèixer com el més gran compositor italià del seu
temps.
És recordat especialment
per El barber
de Sevilla, però la seva notorietat va més enllà perquè va saber rejovenir tant l'opera buffa com l'opera seria amb la seva passió per
l'estil vocal virtuós conegut com a bel canto. A través de la repetició i el ritme, va saber donar una continuïtat
més moderna a l'estil carregat rococó que imperava quan va
començar a compondre.
Els seus vincles amb el
segle xviii (va néixer
el 1792, tres mesos després de la mort de Mozart) es van subratllar a costa de la seva posició frontal
en els grans canvis d'estil, tècnics, temàtics i la convenció dramàtica durant
l'època romàntica.
Ben entrada la segona
meitat del segle xx es va
produir el fenomen musicològic conegut com a Rossini Renaissance que
va ser encetat a la darreria dels anys 50 del segle passat i va guanyar
intensitat els anys 60 i 70.
Avui, Rossini torna a
valorar-se com no ho havia estat en els últims cent cinquanta anys. L'interès
renovat per les seves òperes va començar des del món discogràfic, va seguir
pels teatres d'òpera i fins i tot es va crear el Rossini Opera Festival dedicat cada any al compositor.
El repertori de la segona part del concert el
conformen àries i duos d’òpera de sarsuela com El maestro Campanone de
G. Mazza i V. Lleó, Mirentxu de J. Guiridi, La del manojo de rosas
de P. Sorozábal, La boda de Luis Alonso de G. Giménez, La Dogaresa
de R. Millán, Katiuska,i La mujer rusa de P. Sorozábal, entre d’altres.
Els intèrprets són Serena
Sáenz, soprano, Premi Mozart en el Concurs Internacional de Cant
Francesc Viñas 2018; actualment soprano de la Staatsoper Unter den Linden de
Berlín, dirigida per Daniel Baremboim, on va ser la protagonista –Pamina-
de la versió d’aquest teatre de La flauta màgica de Mozart; Carles
Pachón, baríton, tercer premi
del jurat, a més de set premis més, del Concurs Internacional
de Cant Francesc Viñas 2017, i Anna Crexells, piano repertorista,
pianista oficial dels Amics de la Òpera de Sabadell, del Concurs de Cant
Jaume Aragall, del Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas, dels màster amb
Teresa Berganza i Jaume Aragall.
Un concert que incorpora tots els ingredients per oferir una bona
vetllada musical.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada