dimarts, 3 de desembre del 2019

Òpera i sarsuela d'alta volada al Teatre Principal

La soprano Serena Sáenz, que actualment formapart de la Staatsoper Unter den Linden de Berlí, torna al Teatre Principal de Valls, després d'haver captivar el públicla darrera temporada. Foto: JOAN GASULL.


AMV / Valls

El Teatre Principal és un cop més el marc escollit per a un nou esdeveniment del món de l’òpera dissenyat pels Amics de la Música de Valls, dins del cicle Nits de Clàssics.

La cita és aquest diumenge, 8 de desembre, a les 6 de la tarda. La vetllada l'omple un concert líric: òpera i sarsuela. Es tracta de Rossiniana amb uns joves intèrprets excepcionals: la soprano Serena Sáenz, de la Staatsoper Unter den Linden de Berlín, que la passada temporada ja va captivar al públic vallenc; el baríton Carlos Pachón, que recentment ha tingut una important intervenció en l’òpera la Cenerentola en un circuït que l’ha portat per diferents teatres de Catalunya, i la pianista Anna Crexells, ben coneguda del públic vallenc. 

Rossiniana vol ser un esdeveniment per festejar la música del compositor Giacomo Rossini (1792-1868), un concert amb les obres del compositor italià, considerat la figura més important de l'òpera del primer terç del segle xix. Cap compositor de la primera meitat del segle xix va gaudir del nivell de riquesa, de l’aclamació popular i de la influència artística del qual va gaudir Rossini. No podem oblidar que els seus contemporanis el van reconèixer com el més gran compositor italià del seu temps.

És recordat especialment per El barber de Sevilla, però la seva notorietat va més enllà perquè va saber rejovenir tant l'opera buffa com l'opera seria amb la seva passió per l'estil vocal virtuós conegut com a bel canto. A través de la repetició i el ritme, va saber donar una continuïtat més moderna a l'estil carregat rococó que imperava quan va començar a compondre.
Els seus vincles amb el segle xviii (va néixer el 1792, tres mesos després de la mort de Mozart) es van subratllar a costa de la seva posició frontal en els grans canvis d'estil, tècnics, temàtics i la convenció dramàtica durant l'època romàntica.
Ben entrada la segona meitat del segle xx es va produir el fenomen musicològic conegut com a Rossini Renaissance que va ser encetat a la darreria dels anys 50 del segle passat i va guanyar intensitat els anys 60 i 70.  
Avui, Rossini torna a valorar-se com no ho havia estat en els últims cent cinquanta anys. L'interès renovat per les seves òperes va començar des del món discogràfic, va seguir pels teatres d'òpera i fins i tot es va crear el Rossini Opera Festival dedicat cada any al compositor.
El repertori de la segona part del concert el conformen àries i duos d’òpera de sarsuela com El maestro Campanone de G. Mazza i V. Lleó, Mirentxu de J. Guiridi, La del manojo de rosas de P. Sorozábal, La boda de Luis Alonso de G. Giménez, La Dogaresa de R. Millán, Katiuska,i La mujer rusa de P. Sorozábal, entre d’altres.
Els intèrprets són Serena Sáenz, soprano, Premi Mozart en el Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas 2018; actualment soprano de la Staatsoper Unter den Linden de Berlín, dirigida per Daniel Baremboim, on va ser la protagonista –Pamina- de la versió d’aquest teatre de La flauta màgica de Mozart; Carles Pachón, baríton,  tercer premi del jurat, a més de set premis més, del Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas 2017, i Anna Crexells, piano repertorista, pianista oficial dels Amics de la Òpera de Sabadell, del Concurs de Cant Jaume Aragall, del Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas, dels màster amb Teresa Berganza i Jaume Aragall.
Un concert que incorpora tots els ingredients per oferir una bona vetllada musical.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada